Del 11 d'abril al 28 de juliol 2019 a les 19 h

Activitat organitzada per:
Fundació 1859 Caixa Sabadell i Museu d'Història de Catalunya

Exposicions

Catalunya, 1939. Els tres anys de guerra havien deixat una economia totalment desorganitzada, amb el comerç paralitzat: hi havia grans dificultats en els transports i les comunicacions, i hi mancaven matèries primeres, recanvis de maquinària i productes auxiliars, però l’aparell productiu —és a dir, fàbriques i maquinària— restava pràcticament intacte. Acabada la guerra començà un període de recuperació que s’aprofità d’una mà d’obra extremadament barata que no tenia possibilitats de protestar per les miserables condicions de vida.

Les polítiques econòmiques del govern foren una tragèdia que provocà l’aparició d’un mercat negre en el qual calia moure’s, i tenir bons contactes amb les autoritats (polítiques, militars o policials), per tal d’aconseguir menjar. Mentre els preus oficials corresponien als cupons de les cartilles de racionament —insuficients—, es podien comprar majors quantitats i altres productes de manera il·legal i a preus molt més alts a l’estraperlo, el comerç il·legal que abastava de productes el mercat negre i al que la majoria de la població no hi tenia accés.

L’exposició El farcell de la postguerra vol retre un homenatge a totes aquelles famílies que van viure una de les etapes més dures i llargues del nostre país, quan l’enginy va ser, en moltes ocasions, un recurs per poder sobreviure.

La mostra, organitzada per la Fundació 1859 Caixa Sabadell i el Museu d'Història de Catalunya —amb la col·laboració del Museu d'Història de Sabadell i l'Arxiu Històric de Sabadell— està comissariada pel dissenyador gràfic Sergi Freixes.

Entrada gratuïta

Horari de visita
De dimarts a divendres de 17 a 20:30 h; dissabtes, d’11 a 14 h i de 17 a 21 h; diumenges, d’11 a 14 h; dilluns i festius tancat.

Activitats complementàries

INAUGURACIÓ

Dijous 11 d’abril, a les 19 h
Visita guiada, a càrrec de Sergi Freixes, comissari de l’exposició.
Intervenció gastronòmica, a càrrec de Biscuits Barcelona, gastronomia creativa.

VISITES GUIADES

Diumenge 12 de maig, a les 12 h
Diumenge 16 de juny, a les 12 h

A càrrec dels serveis pedagògics de l’Espai Cultura.

TALLERS

Dissabte 27 d’abril, a les 12 h

«Cuina de reaprofitament»
Taller per a adults, a càrrec de Lola Puig, cofundadora de Slow Food Km0 a Catalunya.

Dijous 23 de maig, a les 18 h
«Pa negre»
Taller familiar, a càrrec de Biscuits Barcelona.

Totes les activitats són gratuïtes.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>