Espai Cultura Fundació 1859

Escoles

A qui s'adreça:

Alumnes de cicle mitjà i superior d’educació primària i 1r cicle d’ESO.

Descripció:

Leonardome és un recurs lúdic educatiu que permet construir estructures ideades per Leonardo Da Vinci. A partir de diferents patrons geomètrics presents al Codex Atlanticus podem aixecar «cúpules autosostenibles»: els seus elements no necessiten cap element d’unió fixa. A partir de peces de fusta, els alumnes podran construir cúpules basant-se en l’acoblament tridimensional d’elements que es donen suport els uns als altres. El resultat permetrà poder posar-se dins la cúpula.

Aquestes cúpules, juntament amb el pont de Leonardo, permetran treballar conceptes relacionats amb la geometria, la tecnologia, l’art i la història, sempre des de la col·laboració i el treball en equip.

Objectius:

- Desenvolupar la capacitat de raonament i capacitat d’abstracció.

- Descriure relacions espacials aplicant transformacions geomètriques.

- Utilitzar models geomètrics per resoldre problemes.

- Aprendre a apreciar les diferents produccions artístiques i contextualitzar-les en cada moment històric.

Competències bàsiques:

- Competència matemàtica

- Competència d’aprendre a aprendre

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs acadèmic en horari a convenir

Durada: 2 hores

Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe

Lloc de realització: Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell, c. d’en Font núm. 25. Sabadell

Cost: 160 € per grup classe

Descompte del 20% a les escoles del Pla Educatiu d'Entorn

Inscripció:

visitesec@fundaciosabadell.cat