Contes infantils de la Guerra

Del 6 de juliol al 24 de setembre 2017
Espai Cultura Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859

Activitat organitzada per:

ELS NOIS DE CARA AL POBLEDurant la II República i la Guerra Civil espanyoles, els principals projectes editorials afins a la República van prendre com a referent la literatura soviètica guiada per la premisa de que els seus infants serien els futurs garants de la revolució i calia, per tant, transmetre'ls des de ben petits els seus valors.

Traslladant la idea al context espanyol d'aquell moment, aquestes editorials van desenvolupar tota una sèrie de títols que adaptaven personatges i contes tradicionals com La caputxeta vermella o L'aneguet lleig, per fer emergir les desigualtats socials i la lluita de classes. Així com també es generà una producció àmplia de nova factura, on trobem autors com Antoniorrobles, Ramon J. Sender o Lola Anglada.

flechasD'igual manera, el bàndol feixista ràpidament s'hi sumà a la dinàmica d'adaptació i ús propagandístic dels contes tradicionals i aquí, per posar un exemple il·llustratiu, la Caputxeta ja no podia ser vermella i passava a ser blava…

En definitiva, Contes infantils de la Guerra proposa la recuperació d’un moment de gran agitació cultural i social, i ens mostra com també a partir de les produccions culturals del període (en aquests cas, els textos i les il·lustracions de la producció editorial infantil) podem conèixer a fons els discursos i plantejaments ideològics de cada bàndol.

Entrada gratuïta

Horari de visita: de dimarts a divendres de 17 a 20.30 h; dissabtes d'11 a 14 h i de 17 a 21 h; diumenges d'11 a 14 h.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>