Espai Cultura Fundació 1859

A qui s'adreça:

Alumnes d’educació primària.

Descripció:

En aquest taller els alumnes tindran l’oportunitat de conèixer el món del còmic d’una manera detallada: què són les vinyetes, els diferents plans, les expressions, els símbols, etc. Segons el nivell educatiu el contingut del taller variarà.

Els alumnes de cicle inicial veuran exemples de vinyetes i com s’ordenen per formar una història, tot jugant com si fos un trencaclosques. També podran dibuixar les seves pròpies vinyetes a partir de fragments d’història ja fets.

Per cicle mitjà seguirem amb la mateixa idea però afegirem alguns elements per treballar més els conceptes anteriors; el còmic que realitzaran el faran preparant un petit guió que podran elaborar a partir d’imatges proposades.

Per cicle superior s’anirà un pas més enllà i s’utilitzaran les fotografies com a vinyetes (treballant prèviament els elements anteriorment mencionats) i, amb l’ús d’ordinadors, podran construir una pàgina amb vinyetes seves que formaran una petita història.

Objectius:

- Descobrir quins elements es necessiten per fer un còmic i diferenciar-los

- Aplicar coneixements per elaborar petites històries a partir dels elements d’un còmic

- Ús de competències digitals

- Promoure la resolució de problemes tot treballant en equip

Competències bàsiques:

- Competència d’aprendre a aprendre

- Competència lingüística

- Tractament de la informació i competència digital

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs acadèmic en horari a convenir

Durada: 1 hora (Cicle Inicial) o 1 hora i 30 minuts (Cicle Mitjà i Superior)