Espai Cultura Fundació 1859

Escoles

NOTA: aquest taller es pot realitzar tant a l'Espai Cultura com a la mateixa escola. En cas de realitzar-se a l'escola, es recomana tenir una pantalla o projector per a poder-hi connectar un ordinador portàtil.

A qui s'adreça:

Alumnes de 1r, 2n i 3r cicle d'educació primària.

Descripció:

La idea del taller gira al voltant d’alguns elements científics. Amb l’ús d’elements mecànics senzills, experimentarem que tota acció que realitzem sobre un objecte, reacciona d’una manera. Segons els camins i construccions que realitzem, la resposta final serà una o altra.

L'activitat també permetrà la realització d’hipòtesis senzilles sobre els resultats, basats en la prova-error, ja que no sempre surten les coses com esperàvem i, per tant, hem de buscar noves solucions.

A més, experimentarem amb el magnetisme i les seves característiques a través del joc, així com el moviment de les ones mitjançant el joc de «Kamisumo», fent lluitadors de sumo amb origami.

Es pot oferir com a complement de la visita jugada de l’exposició «La ciència del joc».

Objectius:

- Observar i investigar construccions simples.

- Desenvolupar habilitats d’investigació científica.

- Seguir instruccions de disseny com a part del procés de disseny tècnic.

- Aplicar el mètode científic d’assaig-error així com la realització d’hipòtesis.

- Promoure el treball en equip.

Competències bàsiques:

- Competència d'aprendre a aprendre.

- Competència matemàtica.

- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.

Desenvolupament:

Dates de realització i horaris: durant tot el curs acadèmic, en horari a convenir.

Durada: 1 hora.

Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe.

Lloc de realització: Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell, c. d’en Font núm. 25, Sabadell.

Cost: 50 € per grup classe.

Cost a l'escola: 70 € per grup classe.

Descompte del 20% a les escoles del Pla Educatiu d'Entorn.

Descompte del 20% a les escoles de Màxima Complexitat.

93 725 95 22 (extensió 2)