Ciència, acció... Reacció!
Escoles
NOTA: aquest taller es pot realitzar tant a l'Espai Cultura com a la mateixa escola. En cas de realitzar-se a l'escola, es recomana tenir una pantalla o projector per a poder-hi connectar un ordinador portàtil.
A qui s'adreça:
Alumnes de 1r, 2n i 3r cicle d'educació primària.
Descripció:
La idea del taller gira al voltant d’alguns elements científics. Amb l’ús d’elements mecànics senzills, experimentarem que tota acció que realitzem sobre un objecte, reacciona d’una manera. Segons els camins i construccions que realitzem, la resposta final serà una o altra.
L'activitat també permetrà la realització d’hipòtesis senzilles sobre els resultats, basats en la prova-error, ja que no sempre surten les coses com esperàvem i, per tant, hem de buscar noves solucions.
A més, experimentarem amb el magnetisme i les seves característiques a través del joc, així com el moviment de les ones mitjançant el joc de «Kamisumo», fent lluitadors de sumo amb origami.
Es pot oferir com a complement de la visita jugada de l’exposició «La ciència del joc».
Objectius:
- Observar i investigar construccions simples.
- Desenvolupar habilitats d’investigació científica.
- Seguir instruccions de disseny com a part del procés de disseny tècnic.
- Aplicar el mètode científic d’assaig-error així com la realització d’hipòtesis.
- Promoure el treball en equip.
Competències bàsiques:
- Competència d'aprendre a aprendre.
- Competència matemàtica.
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant tot el curs acadèmic, en horari a convenir.
Durada: 1 hora.
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe.
Lloc de realització: Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell, c. d’en Font núm. 25, Sabadell.
Cost: 50 € per grup classe.
Cost a l'escola: 70 € per grup classe.
Descompte del 20% a les escoles del Pla Educatiu d'Entorn.
Descompte del 20% a les escoles de Màxima Complexitat.
Telèfon
93 725 95 22 (extensió 2)
Correu electrònic
espaicultura@fundaciosabadell.cat
Deixa un comentari