La reapropiació de l'espai indie en el mercat dels videojocs

Activitats Press Start

dijous, 18 de maig 2017 a les 19h
Espai Cultura Fundació Sabadell 1859

Un tema amb el qual ens hi hem anat trobant repetidament al llarg dels debats anteriors d'aquest cicle, és el dels videojocs «indie». És difícil enfrontar-s'hi sense caure en reduccionismes i generalitzacions. No hi ha dubte, però, que allò que va començar com un sobrenom gairebé despectiu, per assenyalar els programadors que no aconseguien encabir-se entre les files dels grans estudis, ha acabat per esdevenir un món en sí mateix. L'espai dels videojocs indie desperta curiositat i moltes inseguretats alhora; acostar-s'hi ja no és un simple gest d'experimentació creativa, ara depèn de gairebé tants elements econòmics, socials i de mercat com les grans produccions de la indústria. És important, doncs, aturar-se i reflexionar al voltant d'aquest concepte. Un terme que, avui, ja no significa el que va suposar en uns inicis. Esbrinarem com mirar-nos-ho de prop i, a la vegada, cercarem casos i espais on l'esperit comunitari del primer indie encara hi segueix ben viu.

Oriol Canals, conductor del debat.

AMB LA INTERVENCIÓ D'OPI FAi:

En aquesta sessió comptarem amb la participació d' Opi Fai (artista resident a l'Estruch), que ens presentarà la seva darrera creació, I came to forget my daily life (taduït: He vingut a oblidar la meva vida diària), un videojoc d'intenció reflexiva, on no es guanya ni es perd. Un joc d'exploració i d'introspecció amb una ambientació «cyberpunk», una petita mostra de l'«indie» més compromès i original.

El joc s'orienta només a públic adult. El podeu descarregar de manera gratuïta, per a Windows, Mac OS  o Linux. Us deixem els enllaços directes a la plana del joc dins de Gamejolt.com i Itchi.io.

CICLE DE DEBATS OBERTS

Aquest col·loqui s'emmarca en un cicle de debats, conduïts per Oriol Canals, organitzat dins el programa d’activitats complementàries a l'exposició en curs «Press Start», que ens relata la història del videojoc. La realització del cicle va de gener a juny, amb sessions previstes cada tercer dijous de mes, a les 19h. Un espai per reflexionar de manera compartida, en un ambient distès, sobre diferents reptes, polèmiques o problemàtiques actuals del món dels videojocs i tot el que els envolta.

SESSIONS POSTERIORS

15 de juny
Gamers: el jugador com a consumidor acrític?

SESSIONS REALITZADES

19 de gener
Els videojocs són art?

16 de febrer
Violència en els videojocs, un aspecte a combatre?

16 de març
Sexualitats i rols de gènere en els videojocs

20 d'abril
El videojoc com a transmissor de cultura i debat social

Tots els debats són gratuïts i d'accés obert, amb aforament limitat. Podreu seguir la crònica de cada debat realitzat a través del blog de l'exposició: www.enjoc.org.