Sexualitats i rols de gènere en els videojocs

Activitats complementàries a Press Start

dijous, 16 de març 2017 a les 19h

Activitat organitzada per:

imatge-debat_obert_sexualitats-rols-genere

La construcció i reproducció d'uns discursos, trames i esquemes predeterminats dins la producció de molts grans videojocs és un fet més que palpable. Des de la princesa en perill fins al gran heroi protagonista, molts videojocs repeteixen un munt d'idees irreals i caduques provinents del cinema de Hollywood i de velles llegendes heroiques. Aquestes dinàmiques, però, fa molt que es troben en canvi constant, deixant lloc a nous papers de gènere i la mostra d'una varietat i complexitat més rica i realista. Fent un cop d'ull a certs videojocs, estudis de producció i esdeveniments socials, palparem part d'aquesta nova escena i el com aquest debat ha sorgit amb una gran força, acostant-hi veus molt diferenciades.

Oriol Canals, conductor del debat.

CICLE DE DEBATS OBERTS

Aquest col·loqui s'emmarca en un cicle de debats, conduïts per Oriol Canals, organitzat dins el programa d’activitats complementàries a l'exposició en curs «Press Start», que ens relata la història del videojoc. La realització del cicle va de gener a juny, amb sessions previstes cada tercer dijous de mes, a les 19h. Un espai per reflexionar de manera compartida, en un ambient distès, sobre diferents reptes, polèmiques o problemàtiques actuals del món dels videojocs i tot el que els envolta.

SESSIONS POSTERIORS

20 d'abril
El videojoc com a transmissor de cultura i debat social

18 de maig
La reapropiació de l'espai indie en el mercat dels videojocs

15 de juny
Gamers: el jugador com a consumidor acrític?

SESSIONS REALITZADES

19 de gener
Els videojocs són art?

16 de febrer
Violència en els videojocs, un aspecte a combatre?

Tots els debats són gratuïts i d'accés obert, amb aforament limitat. Podreu seguir la crònica de cada debat realitzat a través del blog de l'exposició: www.enjoc.org.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>