El videojoc com a transmissor de cultura i debat social

Activitats complementàries a Press Start

dijous, 20 d'abril 2017 a les 19h

Activitat organitzada per:

destacada-debat-obert-videojoc-transmissor-cultura

Ja en fa molt que no ens estranya gens veure com certs usos aplicats del món virtual i del videojoc ens porten, de maneres molt diferents, a grans resultats. Avançar en la ciència mèdica a través de la realitat virtual, aconseguir estimular certs comportaments positius, entrenar capacitats o ajudar-nos a ser més competitius en l'àmbit professional, son només certes fites de les moltes que els videojocs han conquerit. Caldria, però, apartar per un moment la mirada de les aplicacions més empíriques i pràctiques, per tal de preguntar-nos fins a quin punt els videojocs, no només com a eina sinó com a mitjà d'expressió, també ens poden aportar un espai de consciència crítica i de debat. D'ençà de grans canvis en el camp dels «serious games», la presència cada cop més notable de la gamificació, l'acostament analític a certes sagues de videojocs mitjançant la intertextualitat i l'ús social que el videojoc aporta a nombrosos projectes, ens acosten a nous horitzons. Caldrà veure, però, fins a quin punt només son tendències subalternes i minoritàries o si, pel contrari, podem arribar a trobar contingut crític, fins i tot a grans produccions comercials.

Oriol Canals, conductor del debat.

CICLE DE DEBATS OBERTS

Aquest col·loqui s'emmarca en un cicle de debats, conduïts per Oriol Canals, organitzat dins el programa d’activitats complementàries a l'exposició en curs «Press Start», que ens relata la història del videojoc. La realització del cicle va de gener a juny, amb sessions previstes cada tercer dijous de mes, a les 19h. Un espai per reflexionar de manera compartida, en un ambient distès, sobre diferents reptes, polèmiques o problemàtiques actuals del món dels videojocs i tot el que els envolta.

SESSIONS POSTERIORS

18 de maig
La reapropiació de l'espai indie en el mercat dels videojocs

15 de juny
Gamers: el jugador com a consumidor acrític?

SESSIONS REALITZADES

19 de gener
Els videojocs són art?

16 de febrer
Violència en els videojocs, un aspecte a combatre?

16 de març
Sexualitats i rols de gènere en els videojocs

Tots els debats són gratuïts i d'accés obert, amb aforament limitat. Podreu seguir la crònica de cada debat realitzat a través del blog de l'exposició: www.enjoc.org.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>