La reapropiació de l'espai indie en el mercat dels videojocs

Activitats Press Start

dijous, 18 de maig 2017 a les 19h

Activitat organitzada per:

Un tema amb el qual ens hi hem anat trobant repetidament al llarg dels debats anteriors d'aquest cicle, és el dels videojocs «indie». És difícil enfrontar-s'hi sense caure en reduccionismes i generalitzacions. No hi ha dubte, però, que allò que va començar com un sobrenom gairebé despectiu, per assenyalar els programadors que no aconseguien encabir-se entre les files dels grans estudis, ha acabat per esdevenir un món en sí mateix. L'espai dels videojocs indie desperta curiositat i moltes inseguretats alhora; acostar-s'hi ja no és un simple gest d'experimentació creativa, ara depèn de gairebé tants elements econòmics, socials i de mercat com les grans produccions de la indústria. És important, doncs, aturar-se i reflexionar al voltant d'aquest concepte. Un terme que, avui, ja no significa el que va suposar en uns inicis. Esbrinarem com mirar-nos-ho de prop i, a la vegada, cercarem casos i espais on l'esperit comunitari del primer indie encara hi segueix ben viu.

Oriol Canals, conductor del debat.

AMB LA INTERVENCIÓ D'OPI FAi:

En aquesta sessió comptarem amb la participació d' Opi Fai (artista resident a l'Estruch), que ens presentarà la seva darrera creació, I came to forget my daily life (taduït: He vingut a oblidar la meva vida diària), un videojoc d'intenció reflexiva, on no es guanya ni es perd. Un joc d'exploració i d'introspecció amb una ambientació «cyberpunk», una petita mostra de l'«indie» més compromès i original.

El joc s'orienta només a públic adult. El podeu descarregar de manera gratuïta, per a Windows, Mac OS  o Linux. Us deixem els enllaços directes a la plana del joc dins de Gamejolt.com i Itchi.io.

CICLE DE DEBATS OBERTS

Aquest col·loqui s'emmarca en un cicle de debats, conduïts per Oriol Canals, organitzat dins el programa d’activitats complementàries a l'exposició en curs «Press Start», que ens relata la història del videojoc. La realització del cicle va de gener a juny, amb sessions previstes cada tercer dijous de mes, a les 19h. Un espai per reflexionar de manera compartida, en un ambient distès, sobre diferents reptes, polèmiques o problemàtiques actuals del món dels videojocs i tot el que els envolta.

SESSIONS POSTERIORS

15 de juny
Gamers: el jugador com a consumidor acrític?

SESSIONS REALITZADES

19 de gener
Els videojocs són art?

16 de febrer
Violència en els videojocs, un aspecte a combatre?

16 de març
Sexualitats i rols de gènere en els videojocs

20 d'abril
El videojoc com a transmissor de cultura i debat social

Tots els debats són gratuïts i d'accés obert, amb aforament limitat. Podreu seguir la crònica de cada debat realitzat a través del blog de l'exposició: www.enjoc.org.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>