Una programació pensada per acostar els infants a la robòtica i les noves tecnologies d'una forma lúdica i creativa.

Fes un videojoc online: arcade

Del 16 al 23 de febrer 2019 a les 11.30 h

Creem un videojoc de gènere arcade amb la plataforma en línia Sploder (gratuïta i pensada per als infants). El taller està centrat, per una banda, en el procés creatiu i, per altra, en compartir les creacions amb la resta de participants i la xarxa.

Descobreix en Bee-bot!

divendres, 22 de febrer 2019 a les 18 h

El Bee-bot és un petit robot amb forma d’abella, concebut per iniciar els més petits a la robòtica. Mentre juguen amb ell, aprenen a donar-li instruccions perquè segueixi un camí traçat i així es treballa el llenguatge direccional: girs, lateralitats i altres conceptes.

Lego WeDo: construïm robots

divendres, 8 de març 2019 a les 18 h

Taller per iniciar els infants a la robòtica. Aprenem plegats a construir figures robòtiques, pas a pas, i en acabar veiem com es controlen des de l’ordinador.

Impressió 3D: dissenya els teus projectes

Del 9 al 30 de març 2019 a les 18 h

Taller d’introducció al món de la impressió 3D en el qual aprendrem com dissenyar i imprimir correctament els nostres projectes mitjançant l’ús de programari lliure.

Lego WeDo: programem robots

divendres, 22 de març 2019 a les 18 h

Si ja sou aficionats a les construccions amb Lego, a més de muntar plegats una figura, en aquest taller aprenem a programar els robots des de l’ordinador, amb l’ajuda de Scratch.

Invents electrònics amb littleBits

divendres, 5 d'abril 2019 a les 18 h

Taller per apropar-nos a l'electrònica creativa de manera molt senzilla: podrem crear des de joguines elèctriques fins a instruments musicals, gràcies a littleBits, un sistema de blocs imantats per crear circuits electrònics a força d'unir components diferents com qui fa servir un joc de peces de construcció.

Programa robots amb Arduino

Del 16 al 18 d'abril 2019 a les 10 h

En aquest taller intensiu s’introduirà als participants en l'ús de la placa Arduino, que ens permetrà construir, juntament amb diversos components i per equips, robots que posteriorment programarem.

Construeix la teva rosa de Sant Jordi electrònica!

dijous, 18 d'abril 2019 a les 18 h

Amb l’ajut d’uns petits elements electrònics anomenats Chibitronics, els participants tindran l’ocasió de crear la seva pròpia rosa de Sant Jordi a partir de circuits elèctrics, mentre aprenen sobre l’electrònica d’una manera visual i intuïtiva.

Màquines en moviment

dissabte, 1 de juny 2019 a les 11.30 h

Construïm figures amb materials per reciclar i fem que es moguin gràcies a un petit motor i una pila, i també n'afegim components electrònics retirats de joguines, telèfons mòbils i diferents aparells obsolets o trencats!

Dissenya i programa el teu univers amb Minetest

Del 7 al 14 de juny 2019 a les 18 h

Un taller enfocat a la creació d’universos digitals amb la plataforma de codi obert Minetest, que permetrà als participants dissenyar i programar els seus propis videojocs mitjançant un sistema de bocs.