El programa d'exposicions de l'Espai Cultura Fundació 1859 ofereix propostes de qualitat, amb continguts i formats innovadors.

La vi(d)a de la butxaca. La gran aventura dels 'bolsilibros' de la Bruguera (1946-1986)

Del 10 d'octubre al 29 de març 2020

Comissariada pel periodista i professor universitari Joaquim Noguero, «La vi(d)a de la butxaca» és un homenatge a aquelles col·leccions de llibres de butxaca —o «bolsilibros»— de l'editorial Bruguera que, per la via, i la vida, de la lletra i de la imatge, van fer diana al cor de l’època.

Fotos de dones fetes per dones

Del 5 de març al 19 d'abril 2020

Mostra organitzada per la secció de foto i vídeo de la Unió Excursionista de Sabadell, en el marc del 50è aniversari de l'entitat i amb la participació de les fotògrafes Àngela Castellví, Carme Vidal, Elisa Bernat, Rosa Ferré, Rosa Colomé i Mercé Boladeras.

Joan Vilacasas: una mirada informalista. En el centenari del seu naixement

Del 16 d'abril al 19 de juliol 2020

Organitzada per la Fundació 1859 Caixa Sabadell i comissariada per Joan Gil Gregorio, aquesta mostra vol revisar i ressituar l'obra d'un dels artistes catalans més destacats de l'abstracció a través d'una selecció de peces, provinents de museus i col·leccions particulars, l'origen de les quals se situa en el període 1956-1970, coincidint amb l'eclosió informalista.