Davant l'Estat Islàmic Lluita Peshmerga i població civil

Activitat organitzada per:

Descarrega
més informació

L’exposició és un projecte de la fotoperiodista Victòria Rovira Casanovas a l’entorn de la lluita Peshmerga contra l’Estat Islàmic.

Es tracta d’una exposició fotoperiodística creada arrel d’un reportatge al Kurdistan Iraquià i a Iraq durant 6 mesos l’any 2017, que mostra, per una banda, la poc coneguda i indispensable lluita Peshmerga contra l’Estat Islàmic i, per altra banda, els problemes i el dolor que ha generat la guerra de l’ISIS en la població civil, tant Kurda com Iraquiana.

Els Peshmergues són les milícies kurdes de combat que controlen i protegeixen el territori Kurd d’Iraq. El 3 de gener del 2014, l’Estat Islàmic va ocupar la primera ciutat d’Iraq: Falluja. Des d’aleshores, les milícies Peshmerga han fet una feina imprescindible al Kurdistan: des del control al front tot impedint l’ocupació del grup terrorista fins a deixar-se la vida per la població kurda.

L’exposició, dividida en tres àmbits, explica en imatges i en suport textual la lluita Peshmerga contra l’Estat Islàmic: entrenaments, lluita en el front i les conseqüències de la batalla. I, per altra banda, explica els problemes que ha generat la guerra de l’ISIS sobre la població civil: desplaçats, refugiats i dones segrestades. A més, mostra com ha quedat la ciutat de Mossul un cop alliberada.

La informació sobre el material, les necessitats tècniques i el cost d'aquesta exposició la trobareu al Catàleg d'exposicions itinerants.

Si esteu interessat en acollir aquesta exposició podeu posar-vos en contacte amb la Fundació a través del correu electrònic fundacio@fundaciosabadell.cat o el telèfon 93 725 95 22.

93 725 95 22 (ext. 1)

fundacio@fundaciosabadell.cat